07.01.2019  

Toppbilde
Fra Bodil B. Aase sitt vitnesbyrd 1.nyttårsdag

Nær Gud

Jeg har festet meg ved visjonen vår, og det motto som vi har hatt i flere år nå, nær Gud ? nær mennesker. Hva betyr det å være nær Gud? Kan vi være nær Gud?

Det står i Bibelen at Ordet er deg nær, i din munn og i ditt hjerte. Bibelen sier også at Jesus er Ordet (Joh 1:14). Noen ganger har vi erfart at Gud kommer ekstra nær, vi merker hans nærhet, en atmosfære av nærhet. Vi vil ikke forlate dette nærværet. Det blir slik som salmisten uttrykker det: Én dag i dine forgårder er bedre enn tusen.

Noen ganger kan vi oppleve at vi kommer litt på avstand. Det kan være så mange ting som opptar mine tanker og mitt sinn, som gjør det så vanskelig å kjenne Guds nærhet. Da handler det om jeg er villig til å gi ham plass i mitt liv. Jeg vil gi ham den beste tiden jeg har og ikke bare den tiden som blir til overs. Gir vi ham plass i vårt liv, vil vi også få kjenne at han vil være en nærværende Gud.

Moses ba: La meg se din herlighet. Om jeg skal få oppleve dette, er det viktig at jeg gir Gud mulighet til å vise meg sin kjærlighet, sitt liv, og at han får anledning tale til meg. Når vi oppdager at vi er elsket, når vi vet at vi er elsket av Gud, da er det godt å være i Hans nærhet.

Artikler Livet er for kort til å være sjenert - Å tjene Jesus er blitt vår livvstil Flott menighetstur til Steigen Døpt til Kristus! Spesielt å få komme hit Flott besøk fra Helgeland Folkehøyskole Kraft som forvandler Til jordens ender For et bønnesvar! Det er en fremtid for deg

Andakt Artikler Bønneskolen Intervjuer Podcast Nyheter Misjon