Skip to main content

27.10.2013  

bilde

Guds rike til nasjonen!

Det ble et herlig møte da ES-teamet fra Sandvik, sang og vitnet om hva Jesus hadde gjort i deres liv. Denne gangen hadde Erik Johansen med seg 5 elever fra skolen på Sandvik, som alle hadde opplevd at Jesus hadde satt dem fri fra rus og vonde følelser. «Det vi gjør med å dra ut å vitner og forteller om Jesus, det er et prosjekt jeg kaller: Guds rike til nasjonen!» Forteller Erik.

Erik Johansen startet sin tale ved å lese fra Joh 7, 37-39: «Men på den siste, den store dag i høytiden, stod Jesus og ropte ut: Om noen tørster, han komme til meg og drikke! Den som tror på meg, som Skriften har sagt, fra hans indre skal det flyte strømmer av levende vann. Dette sa han om den Ånd de skulle få, de som trodde på ham. For Ånden var ennå ikke gitt, fordi Jesus ennå ikke var herliggjort.»

«Det er en kraftkrise i Norge! Og det er vi som må gi folket kraften de søker etter, for der vi som er frelst er, der er Guds kraft! Vi må åpne slusene våre, for helvetes krefter regjerer i Norge, og det er vi som må stå opp for å bekjempe dem! Men du føler kanskje at du ikke har frimodighet eller er kvalifisert til å stå opp for de mørke kreftene. Men når Gud rører deg vil du kjenne at det renner over! Det er mennesker på Fauske som vil ha Gud! Men de er der ute, og du er her inne! Men vi skal ut!» sier Erik. Han forteller om at han ser fram til når det kommer en tid i Norge, der man må ha med seg salveflaska når man skal på bussen, ut i byen eller på hurtigruta. For folk merker at det er noe spesielt med deg, så de får syndenød og man for lov til å be til frelse med vedkomne! «Det kommer til å skje ting på Fauske, og dere skal være med på det!» sa han blant annet.

Det ble et sterkt ettermøte, der flere kom fram til forbønn. Teamet fikk også muligheten til å be for menighetens eldste, at de skulle kjenne salvelsen for å gjøre arbeide Gud har satt dem for å gjøre. ES-teamet skal være med oss hele uken, og skal blant annet delta på bønnemøtene og standen vi skal ha på handelsparken på lørdag.





Nyheter Vi gratulerer! Innsamling av klær og sko Skal du konfirmere deg? Vi planlegger ny Israelstur Fellesskapshelga i Arjeplog 2017 Siste skoleår for Nordlys – Fauske friskole Podcast: Vitnesbyrd Besøk av Eva og Geirr Standal Vipps så har du gitt! Himmelske toner fra Russland!
Andakt Artikler Bønneskolen Disippelskolen Intervjuer Podcast Nyheter Misjon