17.03.2014  

Toppbilde

Ikke mist båten!

Her er hva jeg lærte av å lese fortellingen om Noah, sa Bjørn Henrik, da han vitnet om hans liv. «Gud så at verden var ond og Gud ba Noah om å berge seg selv og andre ved å bygge en båt. Alt ville ødelegges, så ikke mist båten! Husk at vi er alle i samme båt, og vi trenger frelse. Det viktigste er at du vil være med, ikke hvor fort du går. Sneglen var med samtidig som leoparden».

Historien om Noah har mye å si oss om frelsen og om livet vårt. I 1. Mos 6. 9-22 ser vi at Gud advarte Noah om at alle menneskene på jorden var fortapt og at de trengte noe som kunne redde dem. Noah bygde en ark og den tok igjennom vannflommen. På samme måte vil hver den som tror på Jesus bli frelst og berget for evigheten. Derfor må vi alle sørge for at vi ikke mister båten! Noah valgte å stole på det Gud sa, før det begynte å regne. Stol på Jesus og du skal bli frelst!

Hold deg i form!

Tenk at Gud gikk til en mann som var 600 år og ba han om å bygge en stor båt. Så kanskje Gud vil be deg om store ting også, selv om du synes du har blitt for gammel. Den ble bygd av èn mann, en amatør og den holdt. Titanic var bygd av mange profesjonelle, men den sank.
For sikkerhets skyld reis to og to, for Gud bød at de skulle gå inn i arken to og to. Hvor fort du går er ikke så viktig, sneglene kom inn sammen med leopardene.

bilde

OneWay

Søndag var det gruppa OneWay som sang, og de setter mer og mer preg på møtene våre. Det bare forteller at Gud er ikke så opptatt av alder, bare av villige hjerter.





Artikler Alle kan tale i tunger Dåp og frelsesmøte Mamma tok imot Jesus Jeg hadde sett dette ansiktet før Jeg fikk bønnesvar! Jeg har fått en slik glede … Jeg fikk et nytt syn på lovsang Fantastisk helg! En ny og levende vei Kjærlighetsmåltid og nattverd

Andakt Artikler Bønneskolen Disippelskolen Intervjuer Podcast Nyheter Misjon