18.11.2013  

Toppbilde

Gleden hører oss til!

Bekymring gjør at vi slutter å glede oss, påpekte Annie Schaug da hun talte søndag kveld. Guds ord oppfordrer til ikke å frykte og være bekymret, for gleden hører oss til. Og glede var det som fikk prege møtet. Man blir jo glad bare å se familiekoret og fire generasjoner fylle plattforma.

bilde

Annie har en sterk og trosfriskt forkynnelse, og løfter frem Guds ord på en flott måte. Hennes tekst var hentet fra Sal 56:4-5: På den dagen når jeg frykter, setter jeg min lit til deg. Ved Gud priser jeg hans ord! Til Gud setter jeg min lit, jeg frykter ikke. Hva skulle et menneske kunne gjøre meg?. Gleden i Herren er vår styrke og bekymring gjør at vi slutter å glede oss. Når frykt og bekymring kryper inn i menighetene blir vi svake og redde. Herren sier i sitt ord at vi skal kaste all vår bekymring på Ham, for han har omsorg for oss (1Pet 5:7). Når vi har et problem skal vi heller si: «Gud DU har et problem, for du har sagt at du skal ta mine problemer. Da er det jo ikke lenger MITT problem».





Artikler Starter norskkurs i menigheten Bryllupsfest etter 28 år! Husgruppene - tettere på hverdagen Årets Tentroelever En duft av Himmelen! Alle kan tale i tunger Dåp og frelsesmøte Mamma tok imot Jesus Jeg hadde sett dette ansiktet før Jeg fikk bønnesvar!

Andakt Artikler Bønneskolen Disippelskolen Intervjuer Podcast Nyheter Misjon