06.11.2012  

Toppbilde
Åge Jakobsen

Et privilegium å få være med på bønnemøte

«Første bønnemøte jeg var med på i menigheten tok pusten fra meg. Selve atmosfæren – og det er heller ikke mange forunt å være så mange på bønnemøte», sier Åge som flyttet til Fauske i sommer.

Det er tirsdags kveld og vi er samlet til bønnemøte. Kjellerstua fylles av mennesker som har tro på bønnens makt og kraft. Ungdommen har hatt band-øvelse og kommer ned for å delta. De ønsker også forbønn i dag fordi de kjenner også på at de står i en åndelig kamp. Spontant samler vi oss i ring rund dem og bønnemøte er i full gang!

I dag er det nettopp Aage som har ansvaret og etter at vi har bedt en stund for de unge deler han et ord med oss. Han starter med å si at det er et privilegium å få være med på bønnemøte. Han forteller hvor grepet han ble når han kom på bønnemøte først gang. Bønnebruset og atmosfæren tok pusten fra ham. Han leste i fra Apg 4.29-31 og påpekte hvor viktig det er å komme sammen å tilbe Jesu navn. At vi ber om frimodighet og at under og tegn får skje blant oss. «Vi har mye å strekke oss etter, vi trenger å ha åndelig løsermakt, slik at vi kan være med å løse mennesker som er bundet. Det er også viktig at vi ber om at Guds ord skal ha fremgang» sa han blant annet.

Bønnemøtene betyr mye for menigheten. Her tar vi også tid til å be for hverandre, og mange kan vitne om konkrete helbredelser. Vi ber for salveduker som gis eller sendes til mennesker over hele landet. Selv fra Sverige fikk menigheten en telefon med ønske om forbønn. De hadde sett på nettet at vi ba mye i menigheten.

Det er makt i bønnen! Hør hva Jesus sa til sine disipler; Men du, når du ber, gå inn i lønnkammeret ditt! Og når du har lukket døren din, skal du be til din Far som er i det skjulte. Og din Far som ser i det skjulte, skal lønne deg åpenlyst. Matt 6:6





Artikler Alle kan tale i tunger Dåp og frelsesmøte Mamma tok imot Jesus Jeg hadde sett dette ansiktet før Jeg fikk bønnesvar! Jeg har fått en slik glede … Jeg fikk et nytt syn på lovsang Fantastisk helg! En ny og levende vei Kjærlighetsmåltid og nattverd

Andakt Artikler Bønneskolen Disippelskolen Intervjuer Podcast Nyheter Misjon