12.04.2012  

Toppbilde

Jeg visste ikke hvem Jesus var

«Kurt er i dag med i menigheten, men veien hit har ikke bare vært enkel. «Jeg begynte å gå på møtene og å lese i bibelen, men jeg fikk ikke helt tak i dette med Jesus. Jeg forstod at det fantes en Gud, men jeg slet med å forstå hvem Jesus var», sier Kurt.

Han fortsetter; Når noen spurte om jeg trodde på Jesus sa jeg; «nei, jeg tror på Gud, men Jesus vet jeg ikke hvem er.» Jeg fortsatte å gå på møte, lese i Bibelen og søke Gud. Men det skulle gå nesten et helt år før det gikk det opp for meg at noe hadde skjedd med meg. En dag da noen spurte meg om jeg trodde på Jesus skulle til å svare som jeg vanligvis gjorde, men jeg kjente i hjertet mitt at det ikke var sant lengre. Jeg trodde på Jesus! Jeg trodde i mitt hjerte og bekjente med min munn at Jesus var Guds sønn og at han døde og sto opp igjen for at vi kan ha evig liv. Jeg var blitt frelst!

Etter dette forandret livet mitt seg mye. Jeg sluttet nesten med en gang å være deprimert. Og gjennom å be Ham om hjelp greide jeg å slutte med ting som jeg egentlig ikke ville gjøre, som f.eks. å røyke. Etter at jeg ble frelst har livet mitt bare gått en vei og det er oppover, sier han overbevisende.

Vi har nettopp feiret påske og da ble det så sterk for meg det som står i Luk 23:44-47: Det var omkring den sjette time, og det ble mørke over hele jorden til den niende time. Da ble solen formørket, og forhenget i templet revnet på midten. Etter at Jesus hadde ropt ut med høy røst, sa Han: "Far, i Dine hender overgir Jeg Min ånd." Da Han hadde sagt dette, utåndet Han. Men da offiseren så det som hadde hendt, æret han Gud og sa: "Sannelig, Dette Mennesket var rettferdig!". Tenk at før Jesus døde var det bare ypperstepresten som fikk lov til å gå inn i Guds nærhet. Da Jesus døde revnet forhenget, så nå kan alle som vil være i Guds nærhet. Jeg er så glad for at jeg har blitt kjent med Jesus, han er ingen fremmed for meg lenger, sier Kurt.

Artikler Fullt hus under årets julebord Ny Bibel-app for barn Arvinger til Guds rike! - La oss besøke Jesus i fengselet! Starter norskkurs i menigheten Bryllupsfest etter 28 år! Husgruppene - tettere på hverdagen Årets Tentroelever En duft av Himmelen! Alle kan tale i tunger

Høytid - artikler Andakt Artikler Bønneskolen Disippelskolen Intervjuer Podcast Nyheter Misjon