12.03.2012  

Toppbilde

Rop til Gud og han vil svare deg!

«Jeg har hele livet slitt med tanken om at Gud ikke brydde seg om meg. Jeg følte at Han hjalp alle andre, bare ikke meg. Det er først nå at jeg ser at Han har vært der hele tiden» sa Elin i sitt vitnesbyrd søndags kveld.

Elin Slotten er datter til menighetens pastorpar. Da Torill og Steinar kom som pastorpar høsten 2009 reiste Elin ut som kortidsmisjonær til Hong Kong. Ettersom Torill er fra Fauske har mange i menigheten kjent Elin siden hun var liten. Kvinnegruppa ønsket å støtte henne, og ofte har det blitt bedt for henne i menighetens ulike samlinger.

Tøff sykdomsperiode

Seks uker før hun skulle reise hjem fra Hong Kong ble hun veldig syk. Trolig etter et edderkoppbitt. Hun kom hjem og ingen klarte å sette noen diagnose. Hun orket ingenting og i to år ble hun liggende uten å kunne gjøre så mye. Uten diagnose kom hun heller ikke inn i systemet her hjemme. Det ble en tid der hun måtte leve i tro til Gud. Selv om Elin bodde sørpå fortsatte vennene på Betania å støtte henne etter at hun kom hjem. Dette var ikke noe som hennes foreldre tok initiativ til. Det var derfor stort for mange når Elin endelig var så sterk at hun kunne delta på dette møtet.

Først av alt takket hun for den støtten hun hadde opplevd fra menigheten. «Det er ingen andre som har støttet med slik som dere har gjort i denne perioden. Selv om jeg nesten ikke har vært her har dere stått med meg i denne perioden. Det har betydd mye for meg» sa Elin.

Han svarte meg!

«Jeg har følt at Gud ikke brydde seg om meg. Helt siden jeg var liten har jeg følt at han var der for alle andre, bare ikke for meg. Derfor har jeg vært skuffa på Gud. For en måned siden viste Gud meg noe. Da viste Gud med meg at han har vært der hele tiden. Han tok med meg tilbake og viste meg hvordan han hadde vært der siden jeg var liten. Plutselig skjønte jeg alle de ordene og profetiene som hadde blitt gitt meg. Jeg kjente hans kjærlighet så sterkt. Egentlig har de siste to årene bare vært en lang intensiv bibelskole. Gud har vist meg så mye og jeg føler meg helt proppfull og så lyst å dele alt han har gitt meg.

bilde

Gud sier; Rop til meg, og jeg VIL svare deg, jeg vil forkynne deg store og ufattelige ting, ting som du ikke kjenner. Jer 33.3. Om du føler at han er langt borte fra deg, så er han der likevel. Han er så god. Jeg er så forelska i Jesus. Der som når du er så forelska i en person at du nesten stopper å puste når vedkommende kommer nær deg. Nå har han vist med hvor høyt han elsker meg. Han har også vist meg hva han vil jeg skal gjøre for ham. Derfor er jeg så takknemlig for at jeg får tjene ham. Jeg er fortsatt ikke frisk, men jeg vet at jeg skal bli helt frisk og få lov til å tjene Jesus med mitt liv» sa Elin blant annet i sitt vitnesbyrd.

Deretter ledet hun menigheten i lovsang og flere kjente hvordan Herren talte til deres eget liv igjennom hennes vitnesbyrd.





Artikler Alle kan tale i tunger Dåp og frelsesmøte Mamma tok imot Jesus Jeg hadde sett dette ansiktet før Jeg fikk bønnesvar! Jeg har fått en slik glede … Jeg fikk et nytt syn på lovsang Fantastisk helg! En ny og levende vei Kjærlighetsmåltid og nattverd

Andakt Artikler Bønneskolen Disippelskolen Intervjuer Podcast Nyheter Misjon