04.03.2012  

Toppbilde

Helbredet fra kreft

«Det var en tung beskjed å få når legen fortalte meg at jeg hadde fått brystkreft. Jeg kjente den store kulen og skjønte alvoret», sier Joana. «Men jeg hadde en å gå til!»

Joana er mor til Giania, som tilhører menigheten vår. Som menighet har vi kjent en slik velsignelse ved deres besøk og vi har blitt glad i dem alle tre. Siden først i desember har mødrene til Giani og Gilmar, samt en tante vært på besøk. På dette siste møte før hun skulle reise hjem delte hun sitt vitnesbyrd med oss.

«Da jeg fikk vite at jeg måtte fjerne det ene brystet gikk jeg til menigheten og ba om å bli salvet. De ba for meg og jeg reiste på sykehuset for å bli operert. På grunn av at jeg tidligere hadde hatt hjerteproblemer sier kirurgen at han gjerne ville undersøke meg en gang til før operasjonen. Han ble veldig overrasket når han ikke klarte å finne igjen svulsten. «Vi må ta røntgen av deg» sa han. Bildene viste at svulsten var borte. Jeg slapp hele operasjonen. Etter en tid ble jeg erklært helt frisk» sier i det hun gir Jesus æren.

bilde

Giani vitnet og sa at de nå skulle synge en sang som mamma alltid sang hjemme før de skulle ut på reise. Sangen er hentet fra teksten i Salme 121. Her står det blant annet at «Herren skal bevare din utgang og din inngang». Nå skal mamma ut på en lang reise og vil synge denne sangen sammen nå før hun reiser til Brasil.

Jeg løfter mine øyne opp til fjellene: Hvor skal min hjelp komme fra? Min hjelp kommer fra Herren, himmelens og jordens skaper. Han skal ikke la din fot vakle, din vokter skal ikke slumre. Se, han slumrer ikke og sover ikke, Israels vokter. Herren er din vokter, Herren er din skygge ved din høyre hånd. Solen skal ikke stikke deg om dagen, heller ikke månen om natten. Herren skal bevare deg fra alt ondt, han skal bevare din sjel. Herren skal bevare din utgang og din inngang fra nå og til evig tid. (Salme 121)





Artikler Starter norskkurs i menigheten Bryllupsfest etter 28 år! Husgruppene - tettere på hverdagen Årets Tentroelever En duft av Himmelen! Alle kan tale i tunger Dåp og frelsesmøte Mamma tok imot Jesus Jeg hadde sett dette ansiktet før Jeg fikk bønnesvar!

Andakt Artikler Bønneskolen Disippelskolen Intervjuer Podcast Nyheter Misjon