22.08.2011  

Toppbilde

Jeg ønsker å være en disippel av Jesus

“Jeg innså at jeg først måtte være villig til å bli en disippel før jeg kunne døpe meg, det var vanskelig å gi slipp på seg selv.” Dette sier nyfrelste Kurt Remi som gikk lydighetens vei med Jesus da han ble døpt søndags kveld.

Kurt Remi har ikke hatt noe enkelt liv. Han kom tidlig ut på livet, og som han sa i sitt vitnesbyrd:” Jeg vet om min synd, jeg har syndet mot mine foreldre og gjort en masse galt. Da er det godt å få komme til Jesus med alt sammen”. Selv om det nå har gått et år siden han tok sine første skritt på troens vei, så er det først i den siste tiden at ting har begynt å falle på plass.

Dåpen

Kurt Remi: Jeg vil gjerne at ting skal skje på min måte og liker ikke å innrømme at andre har rett og at jeg har feil. Derfor har jeg alltid villet gjøre ting på min måte. Det har ført til at jeg har hatt store problemer med å underlegge meg autoriteter. Da den Den Hellige Ånd viste meg dåpen ble dette et tema. Dåpen handler jo om å gjøre Jesus til Herre i sitt liv

bilde

Under dåpshandlingen sies det blant annet når man dukkes under; begravet med Kristus i dåpen til døden – oppreist med Ham for å leve et nytt liv med Ham. "Det tok litt tid før jeg var villig til å overgi alt", sier Kurt Remi videre.

Under dåpsmøtet vitnet Kurt Remi om at han valgte å stole på at Jesus ville hjelpe ham til å leve rett for Ham. Han leste i fra 5Mosebok 31.8: Herren, han som drar foran deg, han skal være med deg – han skal ikke slippe deg og ikke forlate deg. Du skal ikke frykte og ikke være motløs. ” Det er ikke enkelt, men jeg har funnet en viktig nøkkel for min egen del. Jeg har lært at jeg må be i forkant for fristelsen. Da har jeg kjent en kraft til seier over det onde”, sier Kurt Remi.

bilde

“Jeg er også glad for å få tilhøre en menighet, og jeg trives godt her på Betania” sier Kurt Remi. Her ser vi Kurt Remi bli ønsket velkommen inn i menigheten.

Artikler Fullt hus under årets julebord Ny Bibel-app for barn Arvinger til Guds rike! - La oss besøke Jesus i fengselet! Starter norskkurs i menigheten Bryllupsfest etter 28 år! Husgruppene - tettere på hverdagen Årets Tentroelever En duft av Himmelen! Alle kan tale i tunger

Høytid - artikler Andakt Artikler Bønneskolen Disippelskolen Intervjuer Podcast Nyheter Misjon