12.04.2011 | av Steinar Slotten  

Toppbilde
Fra venstre: Laila og Helen

Venter vekkelse!

Jeg er overbevist om at Herren har noe spesielt for Betania, det har Herren vist meg, sier Laila. Laila er et bønnemenneske, og da kommer ikke slike ord uten grunn. Vi har vært på bønnemøte og vi blir sittende å prate etterpå. Både Laila og Helen er trofaste på bønnemøtene, de vet at det må bønn til om vekkelsen skal komme.

- Jeg spør Laila om hun kan fortelle litt om hva det er hun har sett over Betania?
Det er allerede flere år siden nå. Vi hadde bønnemøte hjemme i stua da Guds Ånd falt. Vi fikk se Betania fullsatt og folk stod liketil utenfor. Synet var så sterkt at jeg vet det vil skje. Gud har stadfestet dette i menigheten også. Helen nikker og fortsetter; Ja, det har kommet profetier om det samme. Husker spesielt under møtene med Henriksson, da talte Gud sterkt om dette.

Helt siden dette skjedde har jeg båret dette som en brann inne i meg, sier Laila videre. Vekkelsen kommer, men den blir smertefull. Jeg ser at det er så mange ting Herren må få renset bort først. Det er denne kampen vi nå står i, men det må til. Det er viktig at Den Hellige Ånd får ta seg av oss, slik at vi blir istandsatt for vekkelse.

Bønnemøtene

- Hva tenker dere om alle bønnemøtene vi har i forhold til dette?
Veldig viktig! Bønnemøtene er så oppmuntrende og oppbyggende. Her får Den Hellige Ånd lov til å komme med sitt. Han taler så sterkt under bønn, og vi har etter hvert lært å lytte og la Herren få komme til. Vi ser jo at vi forandrer oss når vi ber, og det må jo begynne med oss, seier Helen. Ja, vi har blitt mer dristige – fortsetter Laila. Vi kommer frem med det vi ser, og vi har nok blitt mer frimodige og djerve i bønn.

Vantroen et hinder

Det er viktig at ikke vantroen får råde. Vi må tro Ordet og tro Gud for store ting. Våge å si at det Jesus gjorde på Golgata er mitt. Hans seier på korset gir oss som menighet mulighet til å forkynne for fanger at de skal få frihet og for blinde at de skal få syn, for å sette undertrykte fri. Jeg er derfor glad for å se at vi nå begynner å bevege oss inn i dette, sier Laila. Jeg synes at bønnekortene har gjort at vi nå ber mer konkret for hvert enkelt bønneemne, fortsetter Helen. Vi farer ikke bare over en masse i full fart, men det at vi kan sitte i grupper å ta tid til å be slik tror jeg er viktig.

Til slutt spør jeg dem om hva de tror er den største hindringen for at vekkelsen skal komme? Laila svarer kontant: Når jeg spør Herren om dette så kommer det bare ett ord: sannhet. Jesus sa; Jeg er veien, sannheten og livet. Vi må ikke glemme sannheten. Det er den som frigjør! Vi lever i en tid da vi står i fare for å undertrykke sannheten og det er farlig.





Artikler Alle kan tale i tunger Dåp og frelsesmøte Mamma tok imot Jesus Jeg hadde sett dette ansiktet før Jeg fikk bønnesvar! Jeg har fått en slik glede … Jeg fikk et nytt syn på lovsang Fantastisk helg! En ny og levende vei Kjærlighetsmåltid og nattverd

Andakt Artikler Bønneskolen Disippelskolen Intervjuer Podcast Nyheter Misjon