07.05.2017  

Toppbilde

Fantastisk helg!

Denne helgen har lokalet vært fylt til randen av mennesker som ønsker å se Gud gjøre noe i vår landsdel. Det har vært lovsang, tilbedelse og praktisk undervisning, og vi har blitt utfordret til å praktisere på gata. Det har kommet flere fra utlandet, fra blandt annet USA, England, Irland, Finland for å stå sammen med oss i vår bønn om FIRE IN THE NORTH.

bilde

Et stort team med ulike tjenestegaver har vært med i undervisning og betjening denne helga. Det har vært et spesielt fokus på det profetiske i denne konferansen. Gjennom praktisk undervisning og praktisering viste Kenneth Elder (hovedtaler) hvordan vi alle kan leve i det profetiske. Paulus sier i 1Kor 14:1-4: «Jag etter kjærligheten! Søk med iver å få de åndelige gaver, særlig å tale profetisk! (…) den som taler profetisk, taler for mennesker, til oppbyggelse, formaning og trøst. Den som taler med tunger, oppbygger seg selv. Men den som taler profetisk, oppbygger menigheten.

  • PODCAST: Seminar: Det profetiske
  • bilde

    Ulike profetiske uttrykk

    Å tale profetisk handler om å formidle Guds stemme, om å tale som Guds ord. Og Paulus sier: "For dere kan alle tale profetisk" (1Kor 14:31). Mange av oss synes dette er litt skummelt, men kanskje vi profeterer mer enn vi er klar over? I stedet for å si at det er profetisk tale, sier vi kanskje; Jeg har blitt minnet om, «det jeg sa nå var ikke av meg selv, det var bare noe som kom …». Vi lar oss lede i bønn og av og til får vi en hilsen til noen. Kanskje ser vi et bilde og så kler vi det i ord.

    Akkurat som da Kari Anne fikk et bilde av et sykkelhjul. Hun fortalte hva hun så: «Jesus er navet,som står i sentrum. Det binder oss sammen, og jo nærmere vi kommer ham, jo tettere kommer vi hverandre. Kanskje ikke til alle, men til noen. Noen av disse eikene krysser hverandre, og det kan være et bilde på at vi står enda tettere med noen i tjenesten.» Det var en hele tale i et gammelt sykkelhjul.

    bilde

    Eirin maler profetisk kunst og under konferansen. Mange ble berørt av det bilde hun malte til dem og fortalte at det talte rett inn i deres livssituasjon. Hun malte også store bilder under selve konferansen. Et bilde var hentet ut fra Heb 12:2: «For å oppnå den gleden som ventet ham, led han tålmodig korset …». Og det var noe helt spesielt med øynene i dette bilde, de strålte av dyp glede og kjærlighet. Mange satte seg ned foran maleriet og ble dypt berørt.

    bilde

    Også i møte med andre mennesker kan Den Hellige Ånd gi oss et profetiske ord eller budskap, eller minne deg om noe som taler rett inn i den situasjonen vedkommende er i. Kenneth var flink til å gjøre dette enkelt. Han hadde selv en klar regel når han fikk noe; "Er det jeg har fått eller ser til oppmuntring, glede og hjelp, eller vil dette såre eller skade den det gjelder?" Å formidle noe fra Gud handler først og fremst om å formilde Guds hjerte og kjærlighet. Det finnes de som har levd i det profetiske så lenge at de vet når Gud taler direkte inn i et menneskes liv. Det kan ta mange år å komme dit, så vær forsiktig, oppfordret han.





    Artikler Alle kan tale i tunger Dåp og frelsesmøte Mamma tok imot Jesus Jeg hadde sett dette ansiktet før Jeg fikk bønnesvar! Jeg har fått en slik glede … Jeg fikk et nytt syn på lovsang Fantastisk helg! En ny og levende vei Kjærlighetsmåltid og nattverd

    Andakt Artikler Bønneskolen Disippelskolen Intervjuer Podcast Nyheter Misjon