10.10.2016  

Toppbilde

Ett år siden jeg ble frelst!

For temmelig nøyaktig ett år siden fikk jeg lov til å ta imot Jesus og bli døpt. Selv om jeg er 63 år er jeg egentlig bare 1 år, men det er vel på tide å kvitte seg med denne nå, sa Bjørn, og løftet opp en narresmokk. Jeg er så takknemlig for alt jeg har fått oppleve det siste året. Gråtkvalt ønsket han å takke Jesus for alt han hadde opplevd.

Jeg har vært så heldig å få oppleve to turer til Israel, og begge disse reisene har betydd veldig mye. Som guttunge gikk jeg på søndagsskolen og jeg hadde hørt om både Jerusalem og Jesus. Men da vi kom kjørende opp til Jerusalem gjorde det et veldig inntrykk på meg, den atmosfæren jeg kjente var helt utrolig. Alle i bussen begynte å synge og det grep meg. Den andre turen ble enda mer spesiell, særlig den femte og sjette dagen. Da ble jeg frelst og døpt.

I dag er det så mange jeg har så lyst til å takke. Først vil jeg takke Bjørn Henrik for det han sa under konfirmasjonen sin. Den forkynnelsen var så enkel at til og med jeg forstod det. Dette her at alle må ta et valg. Det er to veier, enten å følge Jesus eller en vei til ingenting.

bilde

Elin for den troen hun vist meg. Det er viktig å ha en tro. Har du tro så kan vi håpe, og med tro og håp kan vi oppleve Guds kjærlighet. Takk også til Steinar som er en venn, men også min pastor. Tenk å kunne ha en pastor som en venn! Til slutt vil også takke menigheten for hvordan dere har tatt imot meg, og ikke minst familien min. Jeg er så takknemlig for at jeg har fått tatt imot Jesus, sa Bjørn, til en forsamling som gledet seg over det de så og hørte.

Elin bakte muffins og satte ett lys på dem. Slik må jo feires  Gratulerer med dagen Bjørn, vi er veldig glad i deg og familien din.





Artikler Bryllupsfest etter 28 år! Husgruppene - tettere på hverdagen Årets Tentroelever En duft av Himmelen! Alle kan tale i tunger Dåp og frelsesmøte Mamma tok imot Jesus Jeg hadde sett dette ansiktet før Jeg fikk bønnesvar! Jeg har fått en slik glede …

Andakt Artikler Bønneskolen Disippelskolen Intervjuer Podcast Nyheter Misjon