03.10.2016  

Toppbilde

Viktig at vi forstår Israel i lys av Guds ord

Denne helgen har ICEJ (International Christian Embassy Jerusalem) hatt regionkonferanse i Bodø, og det har vært et løft fra første stund, forteller Dag Øyvind Juliussen. Han er leder for ICEJ i Norge. Søndag kveld understreket han hvor viktig det er at vi forstår Israels rolle, ikke bare historisk men også i vår egen tid. Israel er ikke udatert, men Gud handler igjennom denne nasjonen i dag, sa Juliussen.

bilde

Denne helgen er vi en av ti ulike menigheter i regionen som har valgt å vise vår støtte til Israel. Den Internasjonale Kristne Ambassade Jerusalem (ICEJ) er en verdensomspennende non-profitt tjeneste, med et profetisk kall til å være en kilde for trøst til Israel og det jødiske folk. "Det har vært inspirerende å se at så mange har støttet om om denne konferansen", sa Juliussen. "Søndag formiddag stod det mennesker helt ut gangen og vi har opplevd et herlig løft i møtene. Husbandet fra Betania har vært til stor velsignelse og løftet forsamlingen. Vi er veldig takknemlige for det vi har opplevd denne helgen".

Internasjonale Kristne Ambassade Jerusalem (ICEJ)

Bibelen er klar når det gjelder den holdning kristne burde ha overfor jødene. 1. Mosebok 12:3 sier at vi skal "velsigne dem." Esaias 40:1 befaler oss å "trøste dem." Salme 122:6 sier at vi skal "be om fred for Jerusalem!" Romerne 11:31 ber oss om å "vise dem miskunn." ICEJ har nå i over 30 år fulgt disse bibelske befalinger. Vi har blitt en stemme til Israel for å minne henne på Guds løfter om i disse dager igjen å samle Hans atspredte jødiske folk til Landet Israel fra alle land som en utløsende nøkkel for Guds forløsningsplan for hele verden. Herren har åpnet dører for oss til å betjene i alle lag av det israelske samfunnet i det vi deler med dem og oppmuntrer dem til å stole på vår far Abrahams Gud. (kilde http://www.icej.no/)

bilde

For oss har det vært veldig herlig å få være med å lede lovsangen under flere av møtene denne helga, sier Bjørn Henrik. Han er leder for husbandet vårt. Vi har opplevd en sterk atmosfære og sterk forkynnelse. Allerede første kvelden tok det helt av, folk danset og lovpriste Gud. Fantastisk å være med på.

PODCAST

Her kan du høre Dag Øyvind Juliussens undervisning:

  • PODCAST: Forstå Israel!




  • Artikler Alle kan tale i tunger Dåp og frelsesmøte Mamma tok imot Jesus Jeg hadde sett dette ansiktet før Jeg fikk bønnesvar! Jeg har fått en slik glede … Jeg fikk et nytt syn på lovsang Fantastisk helg! En ny og levende vei Kjærlighetsmåltid og nattverd

    Andakt Artikler Bønneskolen Disippelskolen Intervjuer Podcast Nyheter Misjon