16.03.2016 | av Steinar Slotten  

Toppbilde

Vi er kalt til å elske hverandre

Når vi kom til bønnemøte tirsdag kveld hadde Elin lagt opp til et annerledes bønnemøte. Tema for kvelden var at vi er kalt til å elske hverandre, slik Jesus har elsket oss. På hver stol lå det en gave, og det var bare starten på en fantastisk kveld.

Påskebudskapet handler om Guds kjærlighet til oss og Jesus viste sine disipler i Joh 13 hvordan kan vil vi skal være imot hverandre. Han har kalt oss til å elske hverandre og vise vår generøsitet overfor hverandre. Jesus sa til sine disipler: Et nytt bud gir jeg dere: Dere skal elske hverandre! Som jeg har elsket dere, skal også dere elske hverandre (Joh 13:34). Han begynte sin undervisning om dette med å selv vaske disiplenes føtter. Han ydmyket seg og løftet de andre opp. Ord har makt, sa Elin innledningsvis.

bilde

Etter litt lovsang og bønn fikk vi se noen scener fra en film som skildrer Joh. 13, der Jesus blant annet sier: «For jeg har gitt dere et forbilde, for at også dere skal gjøre slik som jeg har gjort mot dere» Joh 13:15. Deretter satte vi oss i grupper. Her fortalte vi på rundgang hva den enkelte betydde for oss og hva man så over vedkommendes liv. Det ble en sterk stund, med tårer, latter og balsam for sjel og sinn.

bilde

Elin hadde laget flotte gaver til hver enkelt, og 30 slike gaver kostet litt å gi. «Egentlig hadde jeg tenkt å gi hver enkelt en liten hjertesjokolade og et bibelvers i cellofan, men Jesus sa til meg, vær generøs Elin. Vis at du virkelig elsker dem, sa hun når hun fortalte hvorfor hun hadde gjort dette.

Pastor Steinar fikk blant annet peanøtter, for hun vet han elsker det...

bilde

Hinder for vekkelse

Vi ønsker vekkelse på Fauske, og skal vi få oppleve det må vi leve slik Paulus formaner menigheten i Efesos: Jeg formaner dere altså, jeg som er en fange for Herrens skyld, at dere vandrer slik det er verdig for det kall dere er kalt med, med all ydmykhet og mildhet, med langmodighet, så dere bærer over med hverandre i kjærlighet, og legger vinn på å bevare Åndens enhet i fredens sambånd. Ef 4:1-3

Timene gikk fort og vi gikk alle hjem oppmuntret og glade. En sa det slik: Jeg er så takknemlig for menigheten min, å få lov til å komme hit og få kjenne Guds nærvær og kjærlighet på denne måten. Jeg er så glad!

Artikler Fullt hus under årets julebord Ny Bibel-app for barn Arvinger til Guds rike! - La oss besøke Jesus i fengselet! Starter norskkurs i menigheten Bryllupsfest etter 28 år! Husgruppene - tettere på hverdagen Årets Tentroelever En duft av Himmelen! Alle kan tale i tunger

Høytid - artikler Andakt Artikler Bønneskolen Disippelskolen Intervjuer Podcast Nyheter Misjon