15.06.2015  

Toppbilde
Isac Antonsen

Pris og ære, det er min sang ...

I mange år var menigheten preget av de grå hår og en gjennomsnittsalder på 60 +. Denne helgen har unge mennesker vært med og satt sitt preg på alt som har skjedd. Først var de samlet til Connect på fredag, lørdag deltok de med sang og vitnesbyrd i Steigen. Søndag sang og vitnet Oneway, mens Elin (26) talte. Noen ganger må vi bare stanse opp litt og takke.

bilde

OneWay (ungdomsbandet) løftet Jesus opp igjennom sang og vitnesbyrd. Her er det Tobias vitner om at vi aldri kan falle ut av Guds hånd. I salme 18:37 står det: Du gav rom for mine skritt… . Han leste fra boken «E-mail fra Gud» om at Gud har i sin nåde laget en trygg vei for oss. Noen opplever at det å følge Jesus er som å gå på line over Niagarafossen, men det er ikke slik, Gud har laget en motorvei for oss. Vi kan ikke falle ut av hans nåde når vi vil gå hans vei.

bilde

Oneway har en helt annen sangstil enn husbandet, familiekoret og menighetsmusikken og dette bidrar til et stort mangfold i menighetens sang og musikkliv. Det var flott å høre!

bilde

Elin T. Slotten talte ut i fra Jesu fortelling om den rike mann og Lasarus i Luk. 16: 19-31. Hun sa at vi aldri må glemme at det både himmelen er helvete er en virkelighet.

«Når Gud gir oss drømmer er de mye sterkere enn vanlige drømmer». Det er som å være der fortalte hun. «Gud lot meg se helvete. Det var et grusomt sted, du er så trøst men du får ikke drikke, så trøtt men du får ikke sove, så full av frykt men du får aldri kjenne fred. Det er som det verste marerittet blir en virkelighet. Dette synet har forandret meg for alltid. Du vil ikke at din verste fiende skal oppleve dette. Han viste meg dette fordi at jeg skulle forstå at jeg var her på jord for en hensikt. Alt Jesus har gjort for oss handler om det samme. Han vet hvor forferdelig fremtid som venter på de som ikke er frelst. Derfor gjorde han alt for å redde oss. Vi som er frelst må våkne! Mennesker rundt oss går fortapt og det er vi som er kalt til å redde dem».

bilde

Selv om ungdommen preget mye av møtet denne kvelden er det vanlig å se alle generasjoner på plattforma hos oss. Så romslig er vi at selv pastoren får lov til henge seg på. Men det største av alt er å se mennesker i alle aldre søke Gud i ettermøtet.

Nå gleder vi oss til neste søndag, da er det menighetsmusikken som leder an.





Artikler Bryllupsfest etter 28 år! Husgruppene - tettere på hverdagen Årets Tentroelever En duft av Himmelen! Alle kan tale i tunger Dåp og frelsesmøte Mamma tok imot Jesus Jeg hadde sett dette ansiktet før Jeg fikk bønnesvar! Jeg har fått en slik glede …

Andakt Artikler Bønneskolen Disippelskolen Intervjuer Podcast Nyheter Misjon