09.06.2015  

Toppbilde

Tentroavslutning - der konfirmanten selv holdt talen!

Det ble en Tentroavslutning utenom det vanlige ettersom det var konfirmanten selv som holdt talen. Bjørn Henrik Slotten stod frimodig frem og vitnet om hva han hadde oppdaget når han leste Bibelen. Han vitnet også om sin egen frelsesopplevelse og hvordan spesielt Åndsdåpen forandret hans liv. Dette ble ikke en vanlig gjennomgang av noen sannheter, men han hadde et strekt Jesus-fokus og avsluttet med en tydelig appell om å ta i mot Jesus som sin frelser.

Bjørn Henrik er sønn til vårt pastorpar og han har allerede utmerket seg som en frimodig og dyktig ung mann. Det er likevel ikke så ofte man opplever at en 15-åring holder taler i sin egen konfirmasjonsgudstjeneste, men dette greide han med glans! Tema for hans tale var inspirert av et «slogan» for Tentro: Oppdagelse, opplevelse og oppdrag. Han fortalte hvordan Gud tenkte og handlet fra begynnelsen av og hva Jesus har gjort for at vi kan finne frelse. Han hadde et sterkt vitnesbyrd om sin egen opplevelse av evangeliet.

  • HØR HELE TALEN
  • bilde

    En av menighetens flotteste ungdommer hadde en hilsen fra menigheten til konfirmanten. "Vi er så takknemlig for ungdommen, det gleder mitt hjerte hver gang jeg ser dem på plattforma" sa Valter (81). Han pekte også på den sterke tjenesten Bjørn Henrik har i menigheten og gledet seg over at han i dag skulle holde talen. Han sa han hadde fått et ord for denne dagen og han leste Sal 118:24: "Dette er dagen som Herren har gjort, la oss fryde oss og glede oss på den"!

    bilde

    Anna sang en helt fantastisk sang som heter "Jag vil gje dig en blomma".

    bilde

    Husbandet sang både for og med forsamlingen. Det er alltid en glede å høre dem.

    Til slutt vil vi som menighet gratulerer Bjørn Henrik med dagen og takke for alt du gir oss, gjennom sang og vitnesbyrd.





    Artikler Alle kan tale i tunger Dåp og frelsesmøte Mamma tok imot Jesus Jeg hadde sett dette ansiktet før Jeg fikk bønnesvar! Jeg har fått en slik glede … Jeg fikk et nytt syn på lovsang Fantastisk helg! En ny og levende vei Kjærlighetsmåltid og nattverd

    Andakt Artikler Bønneskolen Disippelskolen Intervjuer Podcast Nyheter Misjon