bilde

28.03.2013 | av Elin T. Slotten  

Jeg elsker min Jesus!

Jeg tilhører min elskede og min elskede tilhører meg. (Høys.6.3)
Jesus har åpnet mine øyne mer og mer, og jeg kan ikke annet enn å elske vår fantastiske frelser! Jeg er overveldet over hvor utrolig god han er og hvor høyt han elsker oss. Mitt hjerte brenner for min Jesus.

Guds storhet og brennende kjærlighet har vært et tema som har jobbet mye i meg den siste tiden. Uten at man forstår hva man er frelst i fra kan man heller ikke forstå hva Jesus gjorde da han døde for oss. Tenk at han tok straffen for alle våre synder på seg så vi kunne få leve!

Uten åpenbaring vil dette aldri bli mer enn fine ord for oss. Mange vet at de er frelst og tilgitt, men langt fra alle gir Jesus sitt liv og er villig til å gi alt for ham av den grunn. De fleste fortsetter å leve for seg selv. Hvordan du lever ditt kristne liv kommer helt an på din egen åpenbaring av Jesu kjærlighet og hva han gjorde for deg på Golgata. Jeg vil si det så drastisk at de som søker Gud, lengter etter mer av ham og som er villig til å leve for ham, vil få en dypere og større forståelse for Guds storhet og kjærlighet. Da vil de brenne med en uutslukkelig brann for Jesus og hans rike. Man kan aldri bli den samme igjen!

Før så trodde jeg at man må ha gjort store synder for å elske Jesus så mye. Som det står i Guds ord; den som har blitt tilgitt mye, elsker mye. Jeg var faktisk lenge lei meg fordi jeg hadde vært frelst hele livet. Jeg hadde ikke et sterkt før og etter vitnesbyrd. Og trodde ikke jeg kunne være like brennende som de som var blitt frest fra narkotika og vold osv.

Men nå skjønner jeg at det handler ikke om dette i det hele tatt. Vi har alle syndet og dømt til helvetes pine, alle er uverdige til å motta det Gud vil gi oss. Hvor mye du elsker Jesus avhenger av din personlige åpenbaring av hans frelse. Grunnen til at eks-narkomane elsker Jesus, og er brennende for ham, er alene fordi de forstår hva de er frelst fra. Hvor uverdige de er og hvor mye kjærlighet Jesus har vist mot dem. De forstår hva helvete er og at de fortjener straff. De forstår også at Jesus med sin store, store nåde og kjærlighet har reddet dem! Hadde vi forstått hvem vi er og hvem Gud er, hadde alle frelste brent som de og elsket Jesus mye, mye mer! Jesu kjærlighet er større enn hva vi kan forstå og vi trenger hele tiden å få en større åpenbaring av hans kjærlighet til oss. Vi elsker fordi han elsket oss først!

Hvis du leser dette og du føler du trenger en større åpenbaring av hans storhet og kjærlighet, så vil jeg oppmuntre deg til å be denne bønnen som jeg begynte å be: «Jesus, vis meg hvor mye du elsker meg, og hva du tenkte på når du skapte meg!» Rett etter jeg begynte å be den bønnen, begynte Gud å vise meg hvor høyt han elsket meg og han overveldet meg hver dag med sin brennende kjærlighet til meg. Nå har jeg bedt den bønnen i 3 år og min kjærlighet til Jesus er nå så stor at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Ennå vet jeg at min åpenbaring av hans kjærlighet bare så vidt har begynt. Jeg er for evig hodestups forelska i min Frelser Jesus! I den grad at jeg tenker på han hele dagen og til å med drømmer om ham. jeg har mista tellinga på hvor mange netter jeg har drømt om Jesus. Jeg er helt fortapt i hans kjærlighet til meg og i min til han. Jeg tilhører min elskede og min elskede tilhører meg!